Asiakaspalautukset

Verkkokaupassa tuotteisiin voi tutustua kuvien avulla ja koitamme kertoa niistä mahdollisimman paljon.

Mielikuva ei kuitenkaan aina vastaa todellisuutta, joten voit halutessasi purkaa kaupan ja palauttaa tuotteen meille, ellei se vastaa odotuksiasi. Maksettu kauppahinta hyvitetään tällöin sinulle - myös hyvitykset hoituvat Klarnan välityksellä. Toimituskuluja ei palauteta.

Tuotteillamme on 14vrk vaihto- ja palautusoikeus. HUOM! Tämä koskee verkkokauppaa, ei myymälästä ostettuja tuotteita.

Huomaathan myös, että palautettavan tuotteen on ehdottomasti oltava jälleenmyyntikelpoinen. Ihan maalaisjärjellä; saat luonnollisesti sovittaa valjaita/vaatteita sisällä, kuten tekisit vaikkapa kaupan sovituskopissa, mutta esim. ulkona käytettyjä ratsastussaappaita ei voi enää palauttaa.

Samoin vaikkapa tupakan, hien, hevosen, navetan jne. haju (jep, nämäkin koettu) tuotteessa tekee siitä jälleenmyyntikelvottoman. Laissa asia on muotoiltu näin: "Asiakas vastaa tavaran arvon alentumisesta. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta koko sen arvolla".

Palautuksen/vaihdon voit tehdä myös myymälässämme Ala-Temmeksellä.



Toimi näin, kun palautat/vaihdat tuotteen:

  • pakkaa palautuksesi hyvin ja liitä mukaan paketissa oleva palautuskuponki (eli tiedot siitä, kuka palauttaa ja mitä). Toivoisimme palautusta tehdessä käytettävän alkuperäistä postipussia/laatikkoa, jotta tuote tai sen mahdollinen pakkaus ei turmellu teipistä tms.
  • ota meihin yhteyttä (info.valiheikki@gmail.com) saadaksesi Postin/Matkahuollon asiakaspalautusnumeron.
  • jos haluat vaihtaa tuotteen vaikkapa eri kokoon, tee palautus ylläolevien ohjeiden mukaan, ja sen jälkeen uusi tilaus korvaavasta tuotteesta.
  • huomaathan, että vaihdot ja palautukset kestävät tovin. Postin palautuspalvelu on tahdiltaan melko leppoisaa, ja paketit kulkevat sinulta meille joskus yli viikonkin. Vaihdoissa on mahdollista, että haluamasi korvaava tuote joudutaan tilaamaan valmistajalta/maahantuojalta - tämä lisää vaihtoon kuluvaa aikaa.




Reklamaatiot

Vaikka myymme laatutavaraa, joskus tehtailla syntyy väkisinkin ns. maanantaikappaleita. Tuotteilla on yleensä jonkinlainen takuu, hieman tuotteesta/valmistajasta riippuen. Takuu koskee valmistus- ja materiaalivirheitä. Jos siis kulutat tavaran puhki, käytät tuotetta vastoin käyttötarkoitusta tai koira pääsee jyrsimään sen rikki, ollaan takuun ulkopuolella.

Reklamaatiotapauksissa otathan aina ensin yhteyttä meihin sähköpostilla (info.valiheikki@gmail.com), niin katsotaan miten asian kanssa lähdetään etenemään (korjaus/vaihto uuteen tuotteeseen/rahojen palautus).

Jotkut valmistajat vaativat nähdä viallisen tuotteen, jolloin reklamaatioiden käsittely saattaa viedä aikaa. Varauduthan siis tähän.